Wizyta w greckim instytucie badawczo-edukacyjnym
- Szczegóły
- Karolina Rejza-Sielska, Renata Okońska
Projekt akredytowany
w ramach programu Erasmus + |
W środę w ramach praktyk informatycy odwiedzili instytut badawczo-edukacyjny w Katerini. Jest to placówka finansowana częściowo z budżetu unijnego i częściowo z rządu greckiego. Instytucja ta zajmuje się prowadzeniem edukacji dla dzieci od lat sześciu, poprzez młodzież, aż po seniorów po 65 roku życia.
Kształcenie obejmuje dwa lata plus pół roku praktyk. Nauka jest płatna i może być częściowo finansowana z funduszy unijnych. Odbywa się tu kształcenie w następujących kierunkach: informatyka, grafika, matematyka, barista, wizaż, logistyka, robotyka.
Młodzież technikum w Wiskitkach zwiedza Skiathos
- Szczegóły
- Anna Budny, Renata Okońska
W niedzielę wczesnym ranem uczniowie naszej szkoły wybrali się na wyspę archipelagu Sporadów Północnych na Morzu Egejskim, noszącą nazwę Skiathos. Między innymi na tej wyspie został nakręcony słynny musical "Mama Mia".
Wyspa ta słynie również z wyjątkowej plaży w miejscowości Koukounaries, zwanej Golden Beach, której niespotykany kwarcowy piasek mieni się drobinkami "złota" w promieniach słońca. Możecie sami się przekonać klikając TUTAJ.
Malownicza wyspa Skiathos urzeka pięknymi okiennicami, białymi domkami z przydomowymi podwórkami pełnymi oleandrów i agaw. Wąskie uliczki, liczne kawiarenki i tawerny nadają tej wyspie niepowtarzalny klimat.
Na pokładzie statku nasi uczniowie uczyli się z kapitanem tańca Sirtaki, bardziej znanego pod nazwą Zorba. Link do filmu z tańcem Zorby TUTAJ.
Greckie Meteory zachwyciły naszą młodzież
- Szczegóły
- Anna Budny, Renata Okońska
Nasi uczniowie w dni powszednie odbywają praktyki zawodowe natomiast w weekend mogli zwiedzić piękne zakątki słonecznej Grecji nie tylko tej kontynentalnej ale również odbyli rejs statkiem na Wyspę Skiathos - relacja filmowa z rejsu TUTAJ.
W sobotę poznali techniki pisania ikon i zwiedzili Klasztor Warłama, który zbudowany został na kilkusetmetrowym masywie skalnym. Odwiedzili jeden z najbardziej znanych zabytków i atrakcji turystycznych Grecji, czyli tzw. Meteory (gr. Meteora z gr. metéoros, co znaczy wzniesiony w górę, zawieszony). Poznali tryb życia mnichów.
Największe wrażenie zrobił na naszych uczniach sposób przedostawania się do klasztoru, mianowicie w siatce/sieci, do której mnich znajdujący się na dole wsiadał i zaczepiał ją do haka przymocowanego do liny, która okręcania była przez mnichów znajdujących się w pomieszczeniu klasztornym z kieratem, napędzanym siłą rąk mnichów, wciągał pasażera na górę. Obecnie korzystają z kolejek linowych widocznych na filmiku TUTAJ.
Piękne widoki, okraszone greckim słońcem na długo pozostaną w naszej pamięci.
Hotelarze z ZS3 na Riwierze Olimpijskiej
- Szczegóły
- Lidia Kamińska, Renata Okońska
Projekt akredytowany
w ramach programu Erasmus + |
Uczniowie technikum hotelarskiego pogłębiają i rozszerzają swoją zawodową wiedzę na praktykach w Grecji. Na początku poznali zakres pracy i obowiązki działu recepcji w hotelu, który znajduje się w dużym centrum turystycznym.
Przewodniczką i skarbnicą wiedzy była recepcjonistka Kristina, od której otrzymali mnóstwo cennych wskazówek. Podkreśliła ona, jak ważna jest profesjonalna obsługa gości i jakie są wymagania od pracownika zwłaszcza gdy przyjeżdżający pochodzą z różnych krajów nie tylko europejskich. Uczniowie zostali zapoznani z wyposażeniem recepcji oraz obsługą wybranych urządzeń.
Informatycy na praktykach w Grecji
- Szczegóły
- Renata Okońska
Projekt akredytowany
w ramach programu Erasmus + |
Pierwsza grupa uczniów naszego technikum rozpoczęła
w miniony poniedziałek praktyki zawodowe w Grecji.
Odbywają się one w ramach akredytacji Erasmus+.
Pierwszym zadaniem, z jakim zmierzyli się nasi informatycy, były działania programistyczne na stronie internetowej. W tym celu zapoznali się najpierw z różnymi rodzajami szyfrów.
Każda grupa dostała przydzielony szyfr (na przykład cezara, cyfrowy albo czekoladę), a nastepnie jej zadaniem było stworzenie na stronie HTML programu, który po wpisaniu tekstu będzie go szyfrował, zastępując litery cyframi, a następnie odszyfrowywał w analogiczny sposób.
Czekamy na kolejne relacje od naszej zdolnej młodzieży.